torsdag 18 februari 2016

Ett foto i timmen


11.00 Vaknade jag från mitt nattskifte. Mat hittade jag i kylskåpet från igår som fick åka direkt in i magen. Inte den mest inspirerande maträtten kanske, men det fick duga. 
Jag hade en svag huvudvärk (brukar oftast ha det efter vaknätterna) så jag tänkte ta en Panadol. Burken föll ur mina händer och alla pillren låg utspridda över golvet. Samtidigt som jag försökte plocka upp alla pillren så hade jag fullt upp med att försöka hålla bort våra två hundar från att sluka i sig alla tabletterna. 
Jag packade ihop min träningsväska och åkte sen iväg mot gymmet.


12.00 Befann jag mig på gymmet och började med ett axel och triceps pass. Efter styrkepasset avslutade jag med lite fartlekar på löpmattan i 30 minuter.


13.30 Åkte jag till butiken för att handla kokosmjölk och bär. Har inte haft hem någon kokosmjölk till mina smoothies på någon dag, katastrof! Skulle handla i oravais när jag var där sist, men där fanns ingen kokosmjölk, så prövade köpa hem mandelmjölk i stället. Köpes ej hem flera gånger...
När jag stod i kassan och satte upp varorna på bandet var jag 1 millimeter från att trycka på "ring" knappen innan jag märkte att kassörska faktiskt redan satt vid kassan.. Det hade hon gjort hela tiden eftersom att det var två stycken före mig i kön... Ibland har man tur när man är snabbtänkt och hjärnan hinner reagera på att den tidigare inte kunde tänka klart


 14.00 På hemvägen svängde jag in via Matildas. Vi drack kaffe, konstaterade att vi är badass och hon gjorde mat som jag också åt av. Kom även hem med en plastpåse med kläder. 3 st träningstights, 1 st träningsshorts, 2 st träningstoppar och en vanlig topp. Gratis shopping hos syrran!
Nu skulle jag också behöva gå igenom mitt klädskåp så hon skulle få gratisshoppa lite hos mig också..


15.00 En av Matildas katter hade spytt och jag steg rakt i det.. När vi ändå var på gång med klädbyten så passade vi på att även byta sockor. Mina fick Matilda ta och de åkte direkt in i tvättkorgen, och jag fick ett par nytvättade av henne. Bra deal.

16.00 Jag kom hem och gjorde i ordning en smoothie till mig själv med de rätta ingredienserna.

17.00 Jag avnjöt min smoothie i sällskap av mina föräldrar och bror. Hade såntdär vanligt familjesnack.


18.00 Dags att ta tag i lite jobb


19.00 Kom Conny hit. I kväll ska vi titta på film och äta choklad. Och här tror jag att jag avslutar denna utmaning. 

Inga kommentarer: