söndag 7 februari 2016

Dietvåg

Jag pratade med en arbetskollega som nyss börjat ta tag i sin kost genom att minska på kolhydraterna. Hennes problem var att hon inte riktigt visste hur mycket kolhydrater olika livsmedel innehöll. Men när hon gick in för att handla på Lidl så fick hon syn på denna. En "dietvåg". Jag tyckte att den låt väldigt intressant!

Såhär står det om den:
- För en kontrollerad och medveten kost.
- Med närings- och energivärden från 800 livsmedel och 200 programmerbara minnesplatser
- Beräkning av fett, proteiner, kolhydrater, kilokalorier, kilojoule, kolesterol och brödenheter.
- Lagringsfunktion för för dokumentering av näringsintaget för t.ex. en hel dag.
osv.. 

Jag som annars aldrig besöker lidl (har endast besökt stället 1 gång tidigare...) visste inte ens att de hade saker där. Men när jag fick höra att hon hade köpt denna "dietvåg" där för 12,99€ så bestämde jag mig för att åka dit för att se om det fanns några kvar. Och några få kvar fanns det, så en sådan följe med mig hem. 





Inga kommentarer: