tisdag 23 februari 2016

5 saker jag inte förstår mig på

Mumin muggar 
Det finns dom som kan betala flera hundra euro för en speciell muminmugg.. Jag däremot har gett bort mina muminmuggar gratis.. Härreguud har on fejli i hovo tänker vissa av er nu?!!
Dom har aldrig fallit mig i smaken, och jag förstår inte vad det är för uppståndelse kring dom. Visst är dom fina och tjusiga och så, men jag är inte hon som samlar på dem helt enkelt..

bildkälla



Hur folk klarar av att dricka smoothies utan sugrör
Det tar ju bort hela upplevelsen med att dricka smoothies...

Lugna favoriter på gymmet
Jag har tagit upp det här tidigare, men det tåls att nämnas på nytt. Att spela låtarna från din lugna-favoriter-lista ur gymmets högtalare är.... Alltså neej, gör inte det!

Killar med tofs
Ingen trend jag diggar alltså... Några få passar med denna frisyr, men verkligen inte alla. En innegrej som förhoppningsvis är påväg att gå över?

bildkälla


Vegetarianer/veganer
Fine att folk är vegetarianer/veganer för etiska skäl för djuren. Men just nu känns det lite som en "innegrej" att vara vegetarian. Vissa väljer att vara vegetarian för "att det är nyttigare" eller "jag vill bli smal"... Det enda du isf kommer lyckas med är nog att få brist på en massa saker.. som typ, proteinbrist, järnbrist och vitaminbrist.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår inte mig heller på muminmuggar, har nångång sätt mardröm om att jag bara hade muminmuggar i skåpet och alla andra muggar var borta :D smothie och sugrör skall det vara och enligt mig skall gymmmusikn vara fartfyllt och ge adrelaninkickar :)

Emelie sa...

Muminmuggarna är så populära för människor för att dem endera
1) Tycker att dem är fina och är medvetna om samlarvärdet
2) De vill tjäna pengar på dem - köpa dem billigt och sälja dem dyrt, eftersom en del muggar inte längre tillverkas så finns det unikt värde i dem

Sen måste jag även säga att man som vegetarian och vegan visst kan få i sig tillräckligt med näring, så länge man är insatt i det och vet vad man håller på med. Man får ju hoppas att dem som är det är medvetna om det också :)

Ha en bra vecka!

Anonym sa...

Så sant så☺häftigt älskar din blogg.Mycket variation har du på den.Och dina inlägg gör så att jag får ett glatt skratt .Mera sånt☺