onsdag 20 januari 2016

Taco-omelett

Igår kväll styrde jag kosan mot Vasa. Så här sitter jag nu i Connys lägenhet och chillar medan han är i skolan. 
Planerna för idag är att först ta tag i lite jobb, hitta ett gym för att kunna ta ett träningspass (finns ju så många alternativ, och att betala massa dyra pengar för ett träningspass känns lite onödigt..) och gå ut på stan för att leta efter en födelsedagspresent till lillebror som fyller år på lördag. Sen i kväll tänkte jag och Conny faktiskt dra ut på dejt. Jeeij!

Något som jag har lagt märke till är att nu när jag lever healthy life så lagar jag mycket oftare mat än vad jag annars skulle göra. Idag blev det taco-omelett. (Låter helt förskräckligt även om du frågar mig, men det smakar precis som tacopaj!) 

Superduper enkel och jätte god!

400g malet kött
4 ägg
2dl grädde
1dl vatten
1 påse tacokrydda
2 tomater
salt och peppar
riven ost

Bryn malet köttet och blanda i tacokryddan. Bred ut köttet i en pajform. 
Rada ut tomatskivor ovanpå. Vispa ihop ägg, grädde, vatten, salt och peppar. Häll blandningen över köttet. Strö riven ost över.
Grädda i 200 grader ca 25 minuter. Servera med tacosås och sallad!


Skulle ta bild på den färdiga "pajen", men var för snål och kom ihåg det först sen när den nästan var slut. Hehh..

Inga kommentarer: