söndag 10 januari 2016

Lite uppdateringar om healthy life

Jag är mitt uppe i en vakhelg på jobbet. Så några extra krafter till att göra något storslaget finns inte. I stället kom Conny hit för att hålla mig sällskap i soffan framför Tour de ski. 
Nyss tog jag också ut en plåt från ugnen med äggmuffins. Kan vara bra att ha till nattjobbet och det som blir över får bli mellanmål de kommande dagarna. 


Lite uppdateringar om hur healthy life går då.
Träningen flyter på bra och så även kosten. Hittills har allt känts som en dans på rosor... tills igår..
Jag har verkligen inte haft något sötsug alls, men igår slog det till. Jag kände att jag skulle ha kunnat ge upp och bara strunta i allt vad healthy life innebär. Även idag har det varit lite jobbit. Men jag ger mig inte, för jag vet ju att det är övergående. Och jag mår ju så mycket bättre utan sockret.
Men att de jobbiga dagarna med sötsug och dåligt humör först dyker upp efter 9 dagar är lite underligt.. Jag trodde ett tag att jag nästan skulle slippa det hela faktiskt.

Inga kommentarer: