torsdag 21 januari 2016

Gym, mat och bio

Igår skrev jag att jag skulle träna ett pass på något av gymmen här i Vasa. Tidigare har jag varit vid Wasa sports club. Men igår valde vi att åka till Easy Fit (där hade de en gratis "prova på" gång också, så vi slapp att betala dyrt för att träna ett pass). 
Som vanligt när jag befinner mig på nya gym så känner jag mig rätt vilsen. Du vet inte var maskinerna du vill ha är och så ser de se annorlunda ut mot vad du är van vid att de ska göra..
Dessutom kom vi dit i "rusningstiden" så man var tvungen att sitta och vakta en maskin om man inte ville förlora den. Så någon möjlighet till att göra supersets fanns absolut inte.
Jag gjorde det som jag tänkt göra på ett ungefär och sen lekte jag loss vid ställningarna i stället. Där kände jag mig faktiskt mest hemma och där var det lugnare än vid maskinerna.
Jag tror nog att jag skulle gilla Easy Fit bara man skulle få vänja sig med stället och maskinerna. Och kanske inte varje maskin skulle vara upptagen om man skulle åka dit dagtid? Men igår var det för mycket folk på ett för litet område. Men jag fick tränat och det var ju det jag ville ha gjort.


Efter träningen åkte vi snabbt till lägenheten för att duscha och ställa oss i ordning för att gå ut och äta. Egentligen skulle vi ha velat gå på buffé (välja och vraka hur mycket du vill..), men något sånt har ju inte öppet kvällstid i Vasa, så vi valde Amarillo till slut.
Jag bytte ut mina franskisar mot varma grönsaker. Ååh det ska bli så gott, jag älskar varma grönsaker! Men när jag får in min tallrik, så de enda grönsakerna jag får på min tallrik är paprika. Jag hatar fan paprika! Alla färgers paprika och inga andra grönsaker.
Mätt blev jag, men inte så mätt som jag hade hoppats. Vi betalade för oss och gick till butiken för att köpa godis i stället. Vi skulle på bio, så lite biosnacks fick det bli. Vi kollade på filmen En man som heter Ove. Jag tyckte att den var jätte bra. Den hade humor och den var såå fin!

Inga kommentarer: