torsdag 14 januari 2016

Att ha mål

Med tanke på nyår och allt så har det varit diskussioner om det är bra eller inte att ha nyårslöften.
Just löften vet jag inte om är särskilt bra, men mål däremot! Att ha mål är däremot jätte bra!

Mål gör att man utvecklas mer som person, är gladare och faktiskt ÄR lyckligare. Du har någonting att se framemot när du stiger upp på morgnarna. 
Med mål har du lättare att ta dig dit du vill och att göra den bästa personen av dig själv. 
Man kan i princip ha mål om vad som helst. Träning, karriär, ekonomi, humör, resor, materiella ting, stil osv...

Så har du inte satt upp några mål så är det dags att ta fram pennan och börja skriva ner dem. (Mål kan du ju sätta upp när som helst, det behöver vi ju egentligen inget nyår till. Men en bra motivationsboozt är det ju.) När du har fått just dina mål på pappret är det dags att börja fundera på hur du ska uppnå dem. Bra är också att sätta en deadline.
Jag hade skrivit ner mina mål inför 2016, men mål kan ändras hela tiden. De är i princip de samma som de var tidigare, men vissa förändringar har redan skett bland mina mål. Jag är såå motiverad nu och anser själv att jag har satt för låga mål till mig själv, så nu har vissa av målen höjts en aning. Beroende på om jag når mina mål eller ej så får jag i så fall komma på nya mål, eller höja dem ännu mer. 



Inga kommentarer: