fredag 1 januari 2016

1 Januari

Första dagen på det nya året har gått i lugnets tecken. 
Efter en lång sovmorgon har jag suttit bänkad framför tv:n med Tour de ski i rutan. Har också ätit krappemat, pizza. Men eftersom att jag hade bestämt mig för att året 2016 kommer vara healthy så blev det alltså en healthy pizza. Så i stället för att ta den enkla vägen och beställa en färdig pizza så har jag och Conny gjort vår egna pizza. Men den är så god så den unhelthyga pizzan kan slänga sig i väggen!



2 plåtar

200g riven ost (jag tog mozzarella)
8 ägg
1,5dl vispgrädde
4 msk fiberhusk
lite salt

Vispa ägg, vispgrädde och fiberhusk med elvisp, blanda sist ner osten. Låt stå i ca 5 minuter. Fördela degen på två plåtar. Grädda i ugnen på ca 15min i 175g. 
Fördela sedan önskat pålägg på bottnarna och grädda i 250g tills osten smällt och allt fått en fin färg. 

På vår pizza hade vi: tomatpuré, skinka, tonfisk, rödlök, vitmögelost och riven ost. 


Inga kommentarer: