söndag 15 november 2015

Pig Squat

I morse efter frukosten drog jag iväg till gymmet. Jag skulle testa på att köra pig squat. 

Ni ser här nedanför hur det funkar. Det är sammanlagt 20 sets. Du börjar med 20 reps, sen 19, sen 18 osv.. tills du endast har 1 repetition kvar. Sammanlagt blir det 210 repetitioner. För varje set så ökar du vikten enligt tabellen nedan.
Slutvikten ska vara 10-15kg mindre än vad ditt PB är. 
Det är ett tag sen jag har försökt mig på ett PB så jag vet faktiskt inte riktigt hur det ligger till i min knäböj nu faktiskt. Men jag satte min slutvikt på 65kg i alla fall.


 Det var riktigt tungt men jag klarade det! Bara en kort stund efter passet hade jag redan träningsvärk.. så det säger en del om passet.

När jag var klar kände jag mig som superwoman. 

Conny hade jag också med mig som moraliskt stöd.

Inga kommentarer: