söndag 22 november 2015

GALAN 2015

Gårkvällen befann jag mig på stadshuset i Vasa på Galan. Arrangörerna hade gjort ett kanon jobb med hela arrangemanget. Det var också roligt att se hur alla hade fixat sig så fint med både klädsel, hår och makeup. 

Jag själv var väldigt stressad innan vi anlände, men när jag sen väl var på plats så lugnade jag mig. Jag skulle hämta upp Tina. Väglaget var inte det bästa så vi körde iväg mot Vasa i god tid. När vi närmade oss Oravais frågade Tina om jag hade med mig biljetterna. FAAN!!! Vi hade inget annat val än att svänga om.. I snöyran och på oplogade vägar gasade jag så mycket som jag bara vågade. Något jag verkligen hatar är att komma för sent!
10 minuter försenade blev vi, men det gjorde ingenting alls eftersom att första timmen bestod av mingel. 


Tina var kvällens date.


Många som fick gå upp på scenen och ta emot priser. Bl.a KAJ.

Mellan prisutdelningarna uppträdde flera artister, bl.a Ronja.

När själva Galan var slut skulle vi på efterfest till Plan B. Dit fick vi åka med stil.

På efterfesten gjorde jag och Nicke Aldén en hälsing till min mamma. Ni ser på bilden att han formar ett M med fingrarna, M som i mamma. 
Orsaken till detta: För några veckor sen så var det en konsert i stjärnhallen i Nykarleby som Nicke var speaker på. Mamma hade varit på konserten och sedan lagt upp en bild på instagram som Nicke hade gillat. Hon hade varit så stolt över att Nicke Aldén hade gillat hennes bild. 
Detta berättade jag för honom, så därför denna hälsning till henne.

2 kommentarer:

Linda sa...

Du va fin i din klänning :)

Sara Nyholm sa...

Tack så mycket, å dessamma hödu:)