måndag 23 november 2015

84 frågor och svar

Kopierade listan från Jennis blogg.

1. Hur gammal är du? 21

2. Hur gammal känner du dig? 
Ibland som 15 och ibland som 21 faktist (mittimellan åldern när dina vänner endera gifter sig och får barn å resten är ute och festar. Själv platsar jag inte in i någon av kategorierna.)
3. Vad har du gjort i dag? Jag har varit i jobbet.
4. Vilken film såg du senast? Sista delen av The Hunger Games
5. Vem ringde du senast? Conny

6. Är du besatt av någonting?
Ingenting vad jag kommer på nu. Periodvis vissa saker kanske?
7. Är du rädd för blod? Nejdå, skulle nog inte kunna jobba med det jag gör annars.
8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Befinner mig i köket, dricker kaffe och äter pepparkakor. Trevlig så.
9. Vilken färg är dominerande i din garderob? Tror jag måste säga svart...
10. När vaknade du i dag? 05:45 ringde alarmet imorse
11. Vilken är din favorithögtid? Julen kanske?


12. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Alltså jag har Norge längtan..
13. Hur vill du tillbringa din pension? Tillbringa vinterhalvåret i södern och bara leva loppan.
14. Vad lyssnar du på just nu? Downtown, får så feelis av den.
15. Har du någon gång brutit ett ben? Nää.
16. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?  Ägg, grönsaker, grädde, grekisk joghurt och Aloe Vera gelen.
17. Vem är din favoritkändis?  Jag har ingen favorit favorit, utan jag har många som jag gillar.
18. Vad är du på för humör just nu?  Helt okej. Lite trött, men annars inget speciellt.
19. Vilka världsdelar har du varit i? Europa.

20. Snarkar du? Jag vill säga nej, men enligt Conny ja.
21. Vilka yrken har du provat på? Mitt första sommarjobb var på ett museum. Sen har jag jobbat som skolgångsbiträde och som Närvårdare.
22. Hur går du helst klädd? Träningskläder eller mjukiskläder.
23. Vilket stjärntecken är du född i? Vågen.
24. Vilket är ditt favoritgodis? Choklad.

25. Vad sa du senast?
Nämeen heej vovvana! Vem har världens sötast hundar?? Jaa he e jag he. Heej heej hejj på edär!
26. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Gympa.
27. Vad har du på dig just nu? En lila tröja och jeans.
28. Vilken är din favoritaffär? Vet inte om jag har någon sån. 
  
29. Vad har du för storlek i kläder? 36/38 , S/M . Helt beroende på klädesplagget.
30. Vad har du i dina fickor? Ingenting.
31. Vad köpte du senast? En drink på krogen faktiskt
32. Hur många gånger har du flyttat? 4
33. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Morgon! Min kropp mår som bäst med rutiner och när den får sömn om natten.
34. Senaste filmen du såg på bio? Hunger Games

35. Har du blivit sydd någon gång? 
Ja, blev sparkad av en häst för många år sen och behövde sys.
36. Har du någon gång badat naken utomhus? Jaa
37. Vad åt du till frukost? Ett reissumies bröd av det mörkaste slaget och min vardagliga shot av Aloe vera och ett glas argi+.
38. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Jag var 11, gick i munsala skola på 5:e klass. Jag och Tina hade blivit bästisar och gick runt och skapade drama tillsammans.


39. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nej.
40. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Lillebror Otto var snäll nog och bytte till vinterdäck åt mig.
41. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? På nattduksbordet
42. Vad var det sista du åt? Pepparkakor
43. Är du blyg? Nej, tvärtom
44. Vilken var den sista konserten du var på? Kanske när jag och mamma hade en av våra dansshower/konserter åt någon av familjemedlemmarna?? Jo, så måste det va, mamma fick ju ryggskott.
45. Vad heter du i andra namn? Elise
46. Har du varit med om en bilolycka? Nej, inget allvarligt. Backat i någon annans bil på en parkeringsplats bara
47. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Jag är rätt öppen av mig, så jag kommer faktiskt inte på något.
48. Vilken är den roligaste träningsformen? Styrketräning och crossfit
49. Har du några husdjur? Ja, 2 hundar, 2 katter, och ca 30 kor.
50. Vill du gifta dig? Japp
51. Vad är du sugen på just nu? Ingenting för tillfället.
52. Vad är klockan? 17.29
53. Har du någon udda förmåga? Här blev det hjärnsläpp. Jag frågade alla mina när och kära, men ingen vet.... 
54. Var växte dina föräldrar upp? Mamma i Norge, Björnevatn och pappa i Munsala.
55. Vad önskar du dig i julklapp? Vet inte... Typ olika glas som jag samlar på?
56. Har du någon gång uppträtt inför massa människor? Jodå.
57. Vad sjöng du senast? Någon religös sång på jobbet
58. Har du insett vilka som är dina äkta vänner? Joodå
59. Har du någon gång varit ”medverkande” i en rättegång? Nä.
60. Hur mycket väger du? Runt 60kg brukar jag ligga på. Ibland lite under och ibland lite över.
61. Har du ett turnummer? Nej.
62. Vem kramade du sist? En klient. Men annars Conny.
63. Har du någon gång åkt snowboard? Nej, men jag skulle gärna pröva.
64. Kan du åka skateboard? Nää, har prövat ett par gånger, men det är nog inte riktigt min grej.
65. Nämn någon du beundrar och varför? Petter Northug och Usain Bolt för att de är helt råa!
66. Har du gröna fingrar? Haha, nej!
67. Har du svimmat någon gång? Nej.
68. När lärde du dig senast någonting nytt?  Idag. Jobbrelaterat.
69. Har du, eller har haft, något smeknamn? Nä, Sara är rätt kort så det har nog inte behövts. 
70. Vad skulle du göra om du fick full lön i ett år utan att behöva jobba? Resa, resa, resa, resa!

71. Vilka är dina största svagheter? Mitt humör när mitt blodsocker sjunker.
72. Vad händer till helgen? Julmarknad i Nykarleby. Annars ingenting planerat.
73. Vilken är din favoritrestaurang? Jaadu, någon favorit har jag inte.
74. Bada eller duscha? Duscha. Men bada är också najs. 
75. Är du bra på att laga mat? Om jag har fria händer, men inte om jag följer recept.
76. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb du har haft? Använder varje dag på nuvarande jobbet.

77. När och varför var du på sjukhus senast? Ganska länge sen för att få ett sjukintyg
78. Vilket är ditt drömyrke? Pt
79. Har du några Piercings? Två hål i öronen. Har tidigare haft en navelpiercing också.
80. Löskokta, hårdkokta eller stekta ägg? Löskokta.
81. Om du fick resa tillbaka i tiden och återuppleva en händelse, vilken skulle det vara? Eftersom att jag har Norge längtan nu, så måste jag nog svara på min sommar i Norge.
82. Vad gjorde du 8.00 imorse? Då jobbade jag.
83. Har du gråtit idag? Nej
84. Vad ska du göra när du svarat på alla frågor? Ta tag i mitt andra jobb.

2 kommentarer:

Tina sa...

Hahahahahaha damn sicka bilder! 😂😂😂😂

Sara Nyholm sa...

I know ;) Hahahah!