lördag 31 oktober 2015

Vi ska göra varandra allmänbildade inom filmvärlden

Conny tycker att jag är oallmänbildad när det kommer till klassiska filmer. Hur jag inte har kunnat se vissa filmer som är en självklarhet att alla tydligen ska ha sett?!?... 

Så han gjorde en lista åt mig som vi ska titta på tillsammans. 
Jag kunde ju inte vara sämre så jag gjorde en lista åt honom som jag tycker att hör till allmänbildningen när det kommer till filmer. (Hur har killen kunnat ha en uppväxt utan lejonkungen?? Vilken tur att jag tvingade honom att se den när jag fick reda på det. Skandal skulle det ju vara annars liksom..) 



Som ni ser så har vi väldigt olika åsikter när det kommer till klassiska filmer som man borde ha sett..


Igår började vi med att titta på Scream. Men jag kunde verkligen inte titta på den filmen med seriösa ögon efter att bara ha sett Scary Movie tidigare. Haha!

1 kommentar:

Mimas Hälsa&Skönhet sa...

svar: tack för din kommentar! Nu är jag på dag 3 och känner inte av att det skulle vara så jobbit (ännu) men man skall ju minnas att det är väldigt individuellt hur man känner under programmet!
Vad bra att det fått dig på bättre banor! Det har nog gett mig en och annan tankeställare redan och ett av mina mål med C9 är att få igång en ordentligt motionsrutin! :)

Oj, jag har ju typ sett fler filmer från Connys lista än från din... men star wars var också såna där klassiker som min ex tvingade mig att se med honom då vi var tillsammans eftersom det var SKAMSLIGT att jag inte sett dem... men jag somnade till vid varenda en av dom typ... o då fick jag nog utskällning... nåja, bra att du också har en lista åt honom! Jag är förvånad över att det faktist finns människor som inte sett lejonkungen... lika what?! :D