tisdag 13 oktober 2015

Testat

Jag lovade ju att jag skulle ge er en sammanfattning av de ledda passen som jag har prövat på sen jag började träna vid Gymkampen. Dessa pass har jag prövat på och detta är då min åsikt!
(Skulle gärna ha velat pröva på fler pass. Men om man säger som så, min egen träning enligt mitt egna schema går först, sen utöver det så har dessa pass blivit gjorda.)

I ordningsföljd får ni dem här nu åtminstone.
Högst betyg högst upp i listan och lägst betyg längst ner i listan:


Kamp X-fit  
Ett crossfit inspirerat pass där varje träningspass ser olika ut från tillfälle till tillfälle. Här är det egentligen ingen skillnad i vilket skick du är, utan du tävlar endast mot dig själv. Oavsett om du är vältränad eller inte så kommer du att vara slut efter passet, eftersom att du utmanar kroppen på din egen nivå hela tiden. Mångsidig träning som tränar hela kroppen.
Jag gillar all träning där ordet crossfit nämns. Hög puls och svettdroppar kan jag lova att detta pass innehåller.

Sh´bam
Passet påminner lite om zumba, men är mycket roligare! Musiken är mycket bättre och det är inte lika enformigt som zumban lätt blir.
Det här passet tycker jag verkligen om! Stämningen är alltid på topp och det är verkligen asroligt hela passet igenom.
På detta passet kan man inte gå in halvhjärtat, utan man måste nog gå in helhjärtat och inte glömma attityden hemma. Går man "all in" så verkligen rinner svetten efteråt.
Och som med alla pass så är instruktören nästan det viktigaste av allt, och våran instruktör Johannes är verkligen grym!

Power Start
Ett morgonpass på 45 minuter. Passet börjar med ca. 22min spinning och fortsätter sen med Tabata resten av tiden (jobbar 20sek, vilar 10sek, osv..).
Jag tyckte att det här passet blev en perfekt start på dagen. Spinningen var lagom lång och tabata övningarna på slutet fokuserade mest på överkroppen (armarna och bålen), vilket var bra när man hade tröttat ut benen från spinningen.



HIIT
Ett högintensivt pass. Här ser passen olika ut från träningstillfälle till tillfälle. En blandning av muskelövningar och pulshöjande övningar. Man jobbar 30 sekunder, vilar 10 osv.. Och byter övningar däremellan.
Jag gillar pass där man verkligen får ta ut sig. Och det får man i detta pass. Även i detta pass är det tävling mot sig själv som gäller och man gör passet så tungt som man själv vågar ta ut sig.
Passet var endast 45minuter, men svetten rann och pulsen var högt upp i taket. Vill man ta ut sig så är detta pass att rekommendera!

BodyBalance
Passet innehåller balans, stretch och styrka. Passet påminner lite om yoga, med solhälsningar osv..
Passet passar i princip alla. Vid "svårare" positioner så finns det alltid enklare alternativ att välja om man vill.
Känslan efter passet är riktigt bra. Även fast det är ett lugnare pass så känns det i musklerna att dom har fått jobba.

Stretch and Relax
Detta passet var inspirerat av mojo-yoga.
Jag tror att detta passet skulle ha varit riktigt bra om man först skulle ha varit på ett annat fysiskt pass före. För att bara åka dit och endast köra detta pass, som jag gjorde, så kändes det som att jag inte riktigt fick så mycket ut av passet.
Det är alltid bra att stretcha kroppen, men jag jag ville ha det där lilla extra, inte bara stretch. Detta passet skulle nog inte jag vilja att ordet yoga används i beskrivningen, för yoga (mojo-yoga) är faktiskt mer fysisk ansträngande än vad detta var. Vi stretchade, punkt.




Tidigare så har jag även prövat på olika spinningklasser,  yin yoga, body pump och bodycombat som också erbjuds där.

Inga kommentarer: