måndag 12 oktober 2015

Pumpa rumpa

Bestämde en träningsträff med Tina idag på gymmet. Skönt att vara back on track igen!
För min del blev det ett benpass fokuserat på rumpan. Passet var en riktig pain in the ass, bokstavligen

Konstigt detdär ändå att man njuter av att plåga sig själv... Och att man gör det om och om igen. 
Och ju mer du plågar dig och tar ut dig desto bättre känns det efteråt. Konstigt, men en så härlig känsla. 
I öronen på de som inte gillar att träna låter man nog som att man skulle vara värsta självskadaren.. Men ni som också gillar att träna förstår hur jag menar!


Rumppasset:

Enbens benpress 4x15/ben
-superset-
Hyperextensions 4x15

Cable butt kickbacks 4x15/ben
-superset-
Raka marklyft 4x15

Leg curl 4x15
-superset-
Cable pull trough 4x15

Höftlyft
-superset-
Benpress 4x15

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur långa pauser har du mellan setten? :)

Sara Nyholm sa...

Jag försöker alltid att köra ganska effektiva pass med ganska så lite vila mellan seten.

Ex. så såg dagens pass ungefär ut såhär:
Enbens benpress, ingen vila, hyperextensions.
Kort paus
Enbens benpress, ingen vila, hyperextensions (dessa x4 då)

Sen när jag byter övningar så blir det liiite längre vila eftersom att det ibland behöver ställas i ordning med vikter osv.. Sen kör jag likadant med nästa set :)