tisdag 29 september 2015

Vilken bloggtyp är jag?

När jag ville gå med i Finlandssvenska bloggare gänget så hade jag väldigt svårt att välja vilken kategori jag ville höra till. Valet stod mellan Vardagsbloggar och Hälsobloggar
Jag skriver ju om min vardag, men let´s face the fact.. Det blir mycket skriverier om träning och hälsa. Jag gillar ju träning och det är en stor del av mitt liv och min vardag. 

När jag träffar folk som jag inte sett på länge så får jag ofta frågor om jag inte gör någonting annat än att träna nuförtiden. För det är ju det folk läser om i min blogg.
Och, ja, jag tränar en hel del. Men jag gör faktiskt andra saker också. Jag väljer bara att inte skriva om det lika ofta. 
Jag skulle kunna skriva om att jag satt och fikade med Tina i flera timmar igår t.e.x. Ibland skriver jag också om sådana saker, men det är träning jag gillar att skriva om, så då är det mest träningsinlägg det blir helt enkelt.
Och när det kommer till att blogga, så tycker jag att man ska blogga för att man tycker att det är kul. Varför ska man annars lägga ner en massa tid på att sitta framför datorn och skriva om någonting som man själv tycker är tråkigt? Jag tycker om att blogga, och då framförallt om träning. 
Jag kommer att fortsätta blogga så som jag alltid har gjort, i min egna lilla stil. 

Så kalla mig hälsobloggare eller vardagsbloggare eller vad ni nu vill, men ni hittar mig under kategorin hälsobloggare nu!





Inga kommentarer: