torsdag 3 september 2015

Rullande schema

Tidigare när jag har tränat efter träningsschema så har jag haft skilda muskelgrupper på särskilda dagar. (Ex. måndag-ben, tisdag- axlar osv...) 
Det hade jag också tänkt ha nu, men har tänkt om nu när jag inte kunde träna ben i början av veckan (måndag). För när man tränar på ett nytt gym så måste man ju inleda första passet med ett benpass (för att ge rättvisa åt gymmet liksom..). Och mitt första pass var ju igår..
Så nu har jag bestämt mig för att köra med rullande schema istället. 
Det spelar ingen roll längre vilken dag jag kör vilken övning på, utan när det är den muskelgruppen i tur så tränas den. 
Alltså kan en viss muskelgrupp infalla endera samma eller olika dagar från vecka till vecka, beroende på hur mycket vila och konditionsträning jag kör.



Idag blev det axlar och triceps som fick jobba.

Inga kommentarer: