torsdag 17 september 2015

Man kan göra många saker med en katt

Ni som känner min syster vet om att hemma hos henne har hon två stycken guldklimpar som är hennes käraste egodelar. Hennes katter. Rättare sagt Gumman och Alvin. (Crazy catlady är väl ordet jag skulle vilja lägga in här..?)
Ni som känner min syster vet precis vad jag menar, men ni som inte känner henne... Föreställ er 23 åring som går ute på gården och lockar in sina katter för att dom inte har ätit på x- antal timmar..
Eller som ber mamma att åka från munsala till nykarleby och släppa in katterna för att det regnar ute och hon själv är på jobb...
Eller när hon köper fler julklappar åt katterna än åt sina familjemedlemmar...
Eller när man inte ens behöver öppna snapchaten man får, för man vet redan att där finns en katt..
Jaa, föreställ er en riktig kattälskare (crazy catlady), där har ni min syster.

När jag hörde denhär låten första gången kunde jag inte sluta skratta. För det enda jag tänkte på var Matilda och hennes katter.
Och som den hemskaste systern jag ibland kan vara så var jag ju bara tvungen att skicka låten åt henne.. Stackarn klarade inte ens att höra klart låten... Hahaaaaaahaa!!!

Det var inte den här versionen jag ville ha, men ni fattar. Texten är ju den samma.



Inga kommentarer: