måndag 28 september 2015

4 från helgen som gått

Jag och Conny åkte iväg till Vasa redan på fredag. Där hade vi fredagsmys med vin, choko och Johan Falk. 

Efter att vi hade varit till wasa sports club träffade vi dessa typer och åt grillmat tillsammans med dem.

Ibland kan jag få världens chokladbehov (hade ju inte ätit tillräckligt från fredagsmyset redan..) så då tvingar man med sig killen till Nykarleby för att köpa choklad åt sin flickvän. Och när det inte finns den sorten som man vill ha på första stället, så tvingar man dem bara med till nästa. Och när man hittar den sorten man vill ha, så ser man även en annan sort som man vill ha, och tar alltså båda.

Några av mina familjemedlemmar ska iväg på semester. Jakob satte hatten på huvudet och sprang föbrilt runt i huset och letade efter solglasögonen (viktigt med den rätta looken ju), mamma har sprungit som en yr höna i en vecka redan för "de åker ju snart". Pappa är den enda som varit chill med resan. Men frågar du mig så om någon blir stannad i tullen så är det nog han i så fall (han ser ju kriminell ut!). Dessutom så hade han inte tillräckligt med snusburkar att ta med sig, så snuset har han packat in i minigrip-påsar. 
- Dom kommer ju tro att du har knark med dig!
- Nää, jag skriver bara "kaffe" på påsarna.


Inga kommentarer: