onsdag 19 augusti 2015

This is my body, and I'm proud of it

Något tjejer är väldigt duktiga på är att jämföra. Speciellt att jämföra sig själv med andra tjejer rent utseendemässigt. Så även jag ibland.
Men vet ni. Jag är stolt över min kropp! Jag tycker att den är fin och jag kan utan att känna mig obekväm visa mig i bikini. (Visst finns det saker som jag vill/håller på att förbättra, men inget som jag mår dåligt över.)
Jag tror att i grund och botten så handlar allt om att lära sig att tycka om sig själv. Alla kan, med rätt tankesätt och inställning. Det mesta handlar om den egna självkänslan. 
Visst har jag former och lite lull här och där. Men vad gör det? 
Jag känner mig stark. Min kropp orkar träna flera träningspass per vecka. Den orkar med vardagen, jobbet och allt annat utöver det.

Oavsett hur du ser ut så kommer andra alltid att hitta "felen". För tjock, för smal...  
Dessutom så är vi alla byggda på olika sätt. Vi har olika benstommar, ämnesomsättningen, hormoner och en hel rad med andra saker som påverkar hur vi ser ut. 
Med hjälp av kost och träning så kan vi forma kroppen. Men du kommer aldrig att bli nöjd med din kropp om du inte lär dig att tycka om dig själv först!

Så tjejer, lär er att tycka om er själva!






2 kommentarer:

Sara sa...

Jättebra skrivet! Håller med om att vi måste sluta klanka ner på oss själva, precis som du säger. Vi måste sluta fokusera på det vi är mindre nöjda med och istället börja lägga fokus på det vi tycker om med oss själva. I början kan det ju vara jättesvårt, men det går faktiskt, med lite träning så går allt! :D
Hursomhelst, fint inlägg!

Sara Nyholm sa...

Jaa precis! Tack ska du ha! :)