onsdag 12 augusti 2015

För mycket

Dagens samhälle.. Ibland blir jag bara så otroligt trött.

Allt feminism snack hit och dit..
Uttrycker du dig på fel sätt är du rasist..
Du kan knappt öppna munnen innan någon annan blir kränkt..
När blev alla så känsliga?



Vissa saker är som det är här i världen. Män och kvinnor är olika och så ska det vara!
Jag tycker absolut att det ska vara jämställt mellan könen. Och jag tycker att det är bra att folk vill kämpa för det. Men vissa saker går helt överstyr! 

Rasism är fel! Jag är av den åsikten att alla människor har lika värde oavsett hudfärg, längd, bredd osvosv.. 
Men rasismkortet dras upp vid otroligt många konstiga och löjliga tillfällen. Nu senast läste jag om att plåster tydligen är rasistiskt..



bilden från nettavisen.no


Jag tycker att världen skulle kunna tagga ner lite och inte vara så överkänslig mot allt!

Inga kommentarer: