onsdag 12 augusti 2015

Boyfriend tag..

Var kysstes vi första gången och hur var det?
C: Det var på fontana. Väldigt oväntat men bra.
S: Mm ja halde me.


Jag sitter framför tv:n. Vad tittar jag på?
C: He e allti na i stil me na allsång på skansen eller na dokumentär om na handikappa.
S: Haha, ja tycker ju om allsång på skansen. Men alltså va? Dokumentärer om handikappade..?
C: Eller na sjukhusserier.. 

Nämn en maträtt jag inte gillar.
C: Pärona! Ho lätt som helst dehär. Å paprika!


Vi ska gå ut och äta middag. Vad beställer jag?
C: He e jo allti na köti elä na kycklinggrej..
S: Kyckling? Nää, he brukar it ja ta!
C: No tå vi va på amarillo.



Vilken skostorlek har jag?
C: Dehär brukar ja jo veta... Ere 36,5 elä 37,5?
S: Jaa, typ 37,5

Om jag hade samlat på någonting, vad skulle det vara?
C: Klänningar
S: Haha jahaa?

Vad skulle jag kunna äta varje dag?
C: Typ flatbröd och grekisk joghurt?
S: Om ja sko ha tillgang ti flatbröd varinda da så jåå.

Vilken slags musik lyssnar jag helst på?
C: Hahaha, alltså ja vill jo bara svara one direction å justin bieber på dehär! Å en massa norskt!
S: Nää ja hör väldigt sällan på he. Men myki norsk musik, he halder ja no me om.
C: Nå he låter no som toko musik i alla fall.




Vilken är min sämsta egenskap?
C: eeeh... kanske ditt tålamod?
S: nåjaa, he e väl it he bästa kanski..

Vem är min bästa vän/vänner?
C: Jaag! Tina! å malin kanske?
S: Va dukti du e!

Nämn något du brukar göra som jag inte tycker om?
C: It finns e väl na toko? Nämen he finns väl en massa saker. It kåmbe ja på na, men he e jo heila tin na.
S: Haha, va ja låter underbar!

Tränar jag? Vilken sport isåfall?
C: Jo, styrketräning och lite crossfit. Å yoga?
S: Japp

Vad kan jag hålla på med i timmar?
C: Haahaa, enda ja kåmbe ti tänk på e att tålomodi dett tar slut fö snabbt så do kan it gö na i fleir timar. Men att pyssel brukar do jo no kona göra.


Har jag någon unik talang?
C: Du e jätte dukti på yoga.
S: Sido bara, tack!

Vad var mitt favoritämne i skolan?
C: Ja sko säg att he e na praktiska ämnen. Typ ritasi?
S: Nästan rätt. Gympa, men no tyckt ja om teckning å.
C: Men fan, tänk it ens på gympa.

Vad var ditt första intryck av mig?
C: Att du e en solstråle
S: aaw, tack. Ja veta du sko säg e.

Vad är det bästa med mig?
C: Personligheitin din. Do e jo så arma glad åså e jo temde smilegropan din underbar.

Vad är min favoritfärg?
C: Rosa?
S: Haha!
C: No va e väl rätt?
S: I högstadie joo. Men no.. Njää.



Hur går jag klädd hemma?
C: Träningskläder!
S: He va rakt på sak

Beskriv mig med tre ord.
C: Söt, sprallig och bestämd.
S: Bestämd? Vafaan?
C: Ibland i alla fall.

Berätta något om mig som de flesta inte vet.
C: Att du måst ha världens minsta pissblåso!


Vem sa jag älskar dig först?
C: He va nåo jag.
S: Jeepp

Vad brukar vi gräla om?
C: Va vi ska äta.
S: Vaaa??
C: Elä egentligen så grälar vi jo som aldri.
S: Nää he e sant.

Vem är min kändiscrush?
C: Nå he e jo nain åv temde karan.. Va dem no heiter? Do ha jo tala om nain i na vampyr serie elä gossip girl elä na??
S: Haha, vitsi va sämst! It har ja na kändiscrush på nan toko.
C: Nå it vejt ja va dem heitär.


Berätta något pinsamt jag gjort.
C: Dansa it do i na affär järomdan?
S: Va når?
C: Nå i Norge typ.

Hurdana filmer gillar jag?
C: Romantiska, drama, dokumentärer å bara ibland action å thriller.
S: Så typ he mesta?
C: Jåå, men do hatar sci-fi
S: Jåå!

Vad är jag bra på?
C: Hadd it vi just han frågon?
S: Svårt ti kom på na?? ;)
C: Do va jo bra på yoga? Men en till sak e att do e empatisk. Åså e do väldigt utåtriktad å bra på ti va vänli. Åså e do riktit bra me handikappa.
S: Nåmeen, tack!
C: Å åldringan föståss.

Nämn några saker som gör mig glad.
C: Mat!
S: haha, he kom mesama he!
C: Å träningskläder, framförallt träningstights.
S: Jåå do brukar jo säg att ja e besatt åv he..


Vad är jag besatt av?
C: Träningstights, heilt sekärt. Do har ho myki par som helst. OCH klänningar!
S: Man kan aldri få fö myki åv nan å di.

Hurudan är jag som flickvän?
C: Underbar!
S: Do sköjter de!




Inga kommentarer: