onsdag 12 augusti 2015

Armar och mage



Efter frukosten joinade jag syrran på gymmet. Jag hade ännu träningsvärk i benen från i måndags och träningsvärk i rygg och axlar från igår. Så idag fick det bli ett armpass då helt enkelt + mage på slutet. 

Magen är något som jag inte prioriterar så högt i min träning. Någon gång kan det bli ett magpass, men det är inte så att jag behöver få in det i mitt schema. Oftast om jag tränar magen så tar jag det på slutet av något annat pass.
Varför? Jag anser att du tränar magen i de flesta övningarna du gör (om du gör rätt vill säga). 
I alla övningar du gör så är det jätte viktigt att spänna bålen, annars är det lätt att övningarna blir fel  och att du skadar dig själv. 
Så samtidigt som du tränar andra muskelgrupper så får du in magen "på köpet". Därför sätter jag mera fokus på andra muskelgrupper i stället. 


Inga kommentarer: