fredag 24 juli 2015

Ingen fiskelycka men cykellycka

Igår bestämde vi (Conny) sig för att åka iväg och testa de nyinvesterade fiskedragen. 
Bästa flickvännen i världen som jag är, så åkte jag med. (Hade kanske skrutit lite väl mycket om att jag är pro på det där fiske.. Hallåå norskt fiskesläkte ju!! Upp till bevis nu liksom..)

Någon fisk fick vi inte..
Någon av oss blev rastlös och tyckte inte om att vara ute som myggmat, så efter en stund så packade vi ihop sakerna och satte oss i bilen och körde hemåt.



Väl hemma så öppnades en vinflaska. Vet inte om det var vinglaset som gjorde mig spontan, men en cykel är nu påväg hem till mig..

Jag har länge funderat på att köpa en ny cykel, men har kanske tyckt att jag ändå inte behövt en.
Hann börja tänka att det kanske inte var en så bra ide ändå, men så påmindes jag om min sjuka bakdel ännu i morse när jag satt och skulle dricka mitt morgonkaffe. Jag cyklade nämligen fram och tillbaka till Nykarleby i onsdags med min 1-växlade "mommocykel". 
Så jag kom fram till att det nog ändå var en lyckad idé med att beställa hem en ny cykel!



Inga kommentarer: