fredag 12 juni 2015

Sommarlistan

Sommaren är här! Vad ska du göra nästa vecka?
Jobbar endast två nattskiften, så hoppas att vädret är bra så att jag kan vara mycket utomhus. 
Ska också fira midsommar.
 
Tre saker du vill göra i sommar.
Grilla, hänga på stranden och träna.
 
Tre saker du INTE vill göra i sommar.
 Stressa, jobba för mycket och frysa.

Vad blir din sommarplåga 2015?
 Gung i kajutan - X3m
Du er ung - Innertier ft. Thomas Gregersen
Peanut Butter Jelly - Galantis
 
Landet eller stan?
Landet!

Vilka dofter får dig att känna att sommaen är här?
Nyklippt gräs, hav/strand, jordgubbar, hö

Vad grillar du helst?
Kött, halloumi, majskolvar, olika hemgjorda spett med massa mumsigt på.

 
Vad är sommarmat för dig?
Grillat
 
Sommarjobb - ångest eller glädje?
Lite både och har det varit. Funderade länge på om jag skulle dra till Norge eller inte. 
Men nu så har jag ju inget sommarjobb, utan jobbar året runt så ingen ångest. 


 
Vad är din värsta sommarinsekt?
Getingen, helt klart! Och flugor utan vingar som blir kastade i ens hår (jätteroligt tycker bror, medans jag har panik..)

Har du tänkt besöka några särskilda platser?
Jag åker till Norge i början av Augusti.
Hade också tänkt åka till Tyskland med Conny, men det ser ut som att vi får skjuta upp det nu i alla fall.
 
Vad är det somrigaste plagget du har?
Någon somrig klänning eller någon jumpsuit?



Sommaregn - ja eller nej?
Ja. Men nu får det gärna hålla upp och bli riktigt varmt istället. 
 
Och till sist - din bästa sommarrutin?
Att sätta sig utomhus och äta frukost i lugn och ro. Och sen åka iväg till stranden och hänga där tills solen går ner.
 

Inga kommentarer: