onsdag 17 juni 2015

Inte för att jag är petig med maten eller så..

Jag plockar alltid bort majsen ur grönsakspåsarna som man hittar i frysdisken.
Jag gillar grillad majs. Men babymajsen som finns i grönsakspåsarna.. huuuadåda!

Paprika kan förstöra en hel måltid för min del.
Finns det paprika i maten, även om jag plockar bort det så känner jag av smaken, alltså är maten förstörd.

Jag undviker att äta potatis så långt det bara går.
Jag gillar det inte alls, bara tanken av att behöva äta en kokt potatis äcklar mig.
Minns förut när jag jobbade som skolgångsbiträde och försökte föregå med gott exempel. Jag tog dendär potatisen på tallriken, men det slutade alltid med att den ändå åkte i soptunnan. Och hur mycket bättre var nu det? Så till sist så sket jag i att ens ta dendär potatisen.

Fettfri mjölk..
Jag som är van vid att dricka mjölk med en fettprocent på ca 5% förstår ju inte hur folk frivilligt väljer att dricka fettfri mjölk..? Nej tack!


Ett matinlägg behöver ju självklart ha en matbild. 
Bjuder på en bild från i söndags när jag och killen gjorde en fantastisk god pizza.


Inga kommentarer: