fredag 15 maj 2015

Vanilla pear mugcake

Jag är egentligen inget fan av proteinpulver, men det finns ett som är drömmen. Så himla god!
Whey-80 i smaken vanilla&pear. (Det smakar som päronglass när du blandar det med mjölk.)

Idag ville jag göra någonting av den. Så jag blandade ihop några ingredienser och tänkte att jag lagar en mugcake i mikron av den. Hade inga förväntningar, för när man gör sånthär så är förväntningarna höga och resultaten.... tja, de brukar bli mindre bra. Men dethär! Dethär blev lyckat!
Lite synd att jag kastade in ingredienserna i bunken på måfå utan att alls tänka på att jag skulle kunna mäta och skriva upp hur mycket jag lade av vad. Men med ett ca mått så blev det ungefär såhär:


Vanilla&Pear Mugcake:

2 ägg
1 msk kokosmjöl
1-2 msk creme fraiche
1 tsk bakpulver 

Vispa ihop alla ingredienser och häll över smeten i en stor mugg. Ställ muggen in i mikron på.. 1 minut? 
(Osäker på tiden där.. Jag hade ställt in på 2 minuter men avslutade någonstans mitt i för att smeten rann över. Så kanske skippa bakpulvret också kanske?)
Bäst att pröva sig fram lite där.. 
Sen när du tycker att den är klar så tar du ut muggen och välter den upp och ner på ett fat. Woala! 
Servera med det du vill. Jag tog jordgubbar och walden farms caramel sås.


Inga kommentarer: