måndag 11 maj 2015

Nytt schema

 Mitt 10 veckors träningsschema är nu över och idag fick jag börja på ett splitternytt träningsschema.
Under denna 10 veckors period så har kroppen sakta men säkert byggts upp. Började med lättare vikter med många repetitioner för att sen gå över till tyngre vikter med färre repetitioner. 
Detta träningsschema som jag kör på nu är endast 4 veckor. Och nu är det ännu färre repetitioner för att jag ska kunna öka, öka, öka. Precis som jag gillar det!

Idag var alltså första träningspasset på nya schemat. Det här kommer blir bra! 
Jag var heelt jävla king!


2 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Vad är det för schema du följer? Och har du märkt någon skillnad mellan att ha följt ett schema och när du bara "tränade som vanligt"? :)

Sara Nyholm sa...

Mitt tidigare schema som jag följde var Trifinitys Booty building program. Men det som jag nu har så har min syster gjort med mina önskemål i åtanke.
Jag märker stor skillnad på när jag följer ett speciellt schema när jag tränar och när jag inte gör det. När jag "tränar fritt, utan schema" så fuskar jag mer och tar inte ut mig på samma sätt. När jag tränar med schema, så gör jag det som står på schemat och då hamnar jag alltid att pressa mig mer än vad jag annars skulle ha gjort än om jag inte skulle ha följt ett schema.
Lite flummigt, men hoppas du förstod vad jag menade :)