måndag 25 maj 2015

Nytt max

Det är mycket träningssnack här på bloggen nu. Och jag hade tänkt att nästa inlägg ska inte handla om träning.. 
Men jag måste berätta om dagens träningspass!! (Jag gillar ju att skryta, som ni kanske har märkt, hehe)

På schemat stod det ben. Jag fick inte med mig någon till gymmet som jag hade hoppats på. 
Så det lockade ju inte sådär jättemycket att åka iväg. (Höjden av lathet måste väl ändå vara att ta bilen 2km till gymmet?! Not sporty at all... Men det regnade.. Och jag har en ny bil som är jätte rolig att köra... Och joooo, jag ska bli bättre på att ta benen eller cykeln..)
I alla fall.. Jag började med knäböjen som vanligt. Lyfte varken mer eller mindre än vad jag brukar. Jag känner att jag står lite stilla på den fronten och att det börjar vara dags att öka.. Men idag var inte den dagen..
Vidare till marklyften. Här blev det ett nytt maxlyft! 94,5kg!
Tungt gick det och inte med den bästa tekniken. Men det gick!
Just nu är marklyften min favorit övning! Kanske för att det är det som går framåt mest?!

På två veckor har jag ökat med 14,5kg!



Inga kommentarer: