söndag 3 maj 2015

Healtylife

Mitt healthylife har gått så otroligt bra. Men idag har jag varit i en riktig svacka måste jag säga..
Jag har varit sugen på allt.
Det är då man får försöka ha konversationer med sin egen hjärna. Är det värt att ligga och ha kramper i magen, bli snurrig, få huvudvärk osvosv.. för att en kväll rocka loss på godis?
Nää det är verkligen inte det. För det är precis det som händer med mig då. Jag börjar må så himla dåligt, och inte bara någon timme, utan flera dagar efteråt så är kroppen i oställning. 

Folk tycker att man ska unna sig då och då... Det tycker också jag att man absolut ska göra. Om man kan. 
Men om man inte kan det? Jag klarar inte av att unna mig längre utan att min kropp reagerar som den gör. Därför är det i slutändan lättare att försöka stå emot (det händer inte så ofta längre som tur är, mitt sötsug inträffar väldigt sällan nuförtiden).
Men i dagens samhälle så är du en bantare om du inte äter godis. Det hör till att man måste unna sig.
Men oj så fel människor kan ha. Jag väljer att inte äta godis för att jag tänker på mig själv. Jag bantar inte, men jag äter inte godis. 
När jag "unnar" mig, så äter jag saker som min kropp samtidigt mår bra av och har nytta av samtidigt som jag tycker att det är gott. Det borde inte alls vara konstigt.



Inga kommentarer: