söndag 12 april 2015

Sånt som jag avskydde som liten




  • När föräldrar gav pengar åt sina barn när de skrev bra i prov. Jag själv fick aldrig pengar hur bra jag än gjorde ifrån mig.
  • När man gick påskhäxa och föräldrarna körde runt sina barn från dörr till dörr. Själv var jag alltid tvungen att gå eller cykla.
  • När det regnade och barn som annars cyklade till skolan fick skjuts av sina föräldrar. Jag själv var nästan alltid tvungen att cykla, oavsett väder.
  • När folk hade med sig jordgubbar som mellanmål till simskolan. Vi hade aldrig tillräckligt med jordgubbar för att jag skulle få ta med mig jordgubbar till simskolan.




2 kommentarer:

Marvelicious sa...

Köra runt med bil för att vara påskhäxa? :O Halva nöjet med hela grejen var ju att GÅ i grupp tillsammans med grannbarnen, åtminstone om det var trevligt väder..! :)

Sara Nyholm sa...

Jamen precis! :D