fredag 3 april 2015

Norskon

När jag och Conny träffades var jag fast besluten om att jag skulle vara en singeltjej. 
Så blev ju då inte fallet, men vägen dit är faktiskt lite småkomisk nu i efterhand. 

Conny visste om att jag inte ville ha ett förhållande. Det hade jag berättat för honom många gånger.
Ändå hade han bestämt sig för att försöka få mig. 
När jag blev presenterad för folk så använde Conny fransen: "Norskon min". 
Jag visste inte varför han sa så då, men jag tyckte det var gulligt. Och dessutom så svarade det ju inte på frågan om jag var hans flickvän eller inte.

Nu i efterhand så har han berättat att han valde de orden eftersom att han visste att han skulle skrämma skiter ur mig om han använde ordet flickvän. Han visste att jag inte ville bli kallad det just .
Han visste inte alls vad han skulle kalla mig för. Och för att inte orsaka pinsamma situationer så blev jag alltså presenterad som "norskon min". 
Inga följdfrågor och inga pinsamma situationer och en nöjd Sara.

Annat var det om jag blev tvungen att presentera Conny. Haha , "vännen min". 
Conny hatade de orden. Och det märkte ju jag såklart, så därför användes de flitigt. 
Haha, stackarn! Han har verkligen fått kämpa för mig ska jag berätta för er!



Inga kommentarer: