torsdag 23 april 2015

Fitness, How I do it

Det är väldigt mycket snack om fitness och träning runtom på bloggarna nu. Speciellt nu när sommaren börjar närma sig och folk börjar stressträna inför beach 2015.

Jag själv älskar att träna. Men varför jag gör det är inte bara för mitt utseendes skull.
Jag ser inte ut som en typisk "fitness brud". Jag har lite fett här och där. Jag är absolut inte tjock men jag räknas heller inte till "fitness typen". 
Det viktiga för mig är inte att se "fit" ut. Det viktiga för mig är balansen mellan bra kost, en stark kropp och mental hälsa. 
Utan träning så vet jag inte vad jag skulle göra om dagarna (förmodligen inte så mycket). Träning är något som jag verkligen mår bra av. Och det är just därför jag håller på med det.
Jag skulle heller aldrig kunna svälta mig själv. Främst för att jag tycker så mycket om mat och sen för att jag tycker om mig själv för mycket för att kunna utsätta kroppen för något sådant.




Jag fick en fråga för en tid sen här på bloggen som jag helt hade glömt bort. Någon ville veta hur jag tränar och äter.. 
Typ ..något åt det hållet var det i alla fall. 
Lite har jag ju redan svarat på det, men lite mera specifikt. Ja, hur gör jag?


Jag tränar styrka 3-4 dagar i veckan.
Ett benpass, ett överkroppspass och ett pass med fokus på rumpa. Sen om jag känner för det så tar jag ett till pass med vad jag känner för. Oftast blir det överkropp/mage.

Jag är ganska ofta ute och går. Speciellt dagarna efter benpassen, för att försöka minska på träningvärken. 
Har nu också försökt mig på att ska sätta in ett intervall pass 1 gång/vecka. Och ska försöka byta ut promenaderna mot länkar nu när det är bättre väder.
Sen så yogar jag när jag känner för det. 

Kosten är något som jag har kämpat med väldigt mycket. Jag har varit en riktigt godisråtta!
Men nu detta året har jag verkligen tagit tag i saken. De gångerna jag har ätit godis/glass/kakor/chips kan man nog nästan räkna på en hand hittills i år. Hur duktig alltså??!! Jag är såå stolt över mig själv!!
Förutom godis så försöker jag äta så ren mat som möjligt, med mycket protein.
Inget konstigt alls! Inget kaloriräknande och ingen fettskräck här!


Inga kommentarer: