torsdag 26 mars 2015

Lever du eller är du vid liv


Just nu känner jag att jag har lite väl många "måsten" som liggen väldigt tungt på mina axlar. 
Det är så mycket på gång, jag hinner verkligen inte med. Skulle jag kunna, så skulle jag helst fly från alla måsten... Men det är väl just det som är problemet med just måsten, det är måsten. Du måste!

Vissa av dessa måsten är egentligen saker som jag tycker om. Men pågrund av stress så blir dessa saker inte roliga längre. Sen är det också vissa beslut som jag måste ta inom de närmsta dagarna... 
Jag kommer att göra någon besviken.. Jag har nog redan bestämt mig för hur jag ska göra på den punkten, men just nu samlar jag mod. För jag vill inte, jag vill verkligen inte. Något som jag gillar otroligt mycket, trivs med, gör mig glad. Men ibland måste jag tänka ett steg längre.... 

Idag kom jag också in på en tjejs blogg där hon skrev om sina resor och sånt.
Mina ögon fastnade på ett visst inlägg. Det var om Norge. Och inte vilken plats som helst, utan hon hade varit i närheten av "mitt norge ställe". Hon beskrev hur härligt allt var. Och jag kände verkligen med henne. 
Jag fick plötslig en sådan otrolig längtan att åka iväg, åka bort någonstans för en stund.. (igen en gång...)
Jag började också fundera på om jag verkligen har gjort rätt val vid att stanna hemma i sommar..
Sist och slutligen så missar man absolut ingenting med att vara hemma. Det kom jag fram till i fjol.. 

Ibland önskar jag att jag hade någon i min vänskapskrets som var likadan som mig. Någon som inte bara pratar, utan faktiskt gör. 
Nu har jag ju flera av mina reseledarvänner som faktiskt är påväg eller redan är på sina äventyr. Men nästa gång när jag åker iväg vill jag inte jobba, jag vill se och uppleva!



2 kommentarer:

Cajsuli sa...

Vi kan fa på äventyr tisammans! :D (tå ja ha hitta na arbeit å fått ihop na penga)

Sara Nyholm sa...

Jåå he sko va SÅ kul! :D