torsdag 5 mars 2015

Framsteg och baksteg

Jag börjar med det positiva.
Idag är första dagen efter min förkylning som jag känner att jag faktiskt kan börja träna på riktigt igen. Pulsen är fortfarande lite hög, men jag blir inte yr och börjar må dåligt redan efter uppvärmningen. 
Så idag tog jag med mig Nelson på en promenad efter frukosten. 
Jag kände mig så pigg så jag vågade mig faktiskt på några löpsteg också! Den känslan!! Åh!

Sen till det minde bra.
Igår var dagen då jag tog ett steg bort från mitt healthy life..
Jag hade varit på jobbet, jag var trött, hade riktigt svår huvudvärk och visste att jag ännu skulle till mitt lilla extra jobb. 
När jag äntligen var klar för dagen så stod den där... En godispåse mitt på köksbordet
Jag viftade bort alla healthy tankar och tog med mig påsen till sovrummet, lade mig ner i sängen och drog täcket över mig, satte på ett avsnitt av how i met you mother och tryckte i mig så många godisar jag hann på kortast möjliga tiden. 
Med sjuk mage somnade jag sen efter att jag hade ringt och beklagat mig åt Conny vad jag egentligen hade gjort. Det lät kanske som att jag hade gjort något fruktansvärt, men han fick förklarat för mig att det var nog inte så farligt. Och nää det var det inte! Men efter 2 månader utan socker så har sockret en lite annan effekt på hjärnan, och den är verkligen inte bra. 
Nu blir det nya tag. Och idag så ska jag inte äta något socker.


Inga kommentarer: