onsdag 18 mars 2015

Att inte ha långt och slitet hår

Sen jag kapade av mitt hår för ca två veckor sen har jag insett fördelarna med att inte ha så långt och framförallt slitet(!!) hår. Nu har ju jag inte kort hår, men det är kanske 15 cm kortare och framförallt ett friskare(!!) hår.

Det går inte en hel shampo flaska varje gång man ska tvätta håret! 
Har ännu inte vant mig med hur lite/mycket shampo jag behöver använda än, så det är lite väl löddrigt och lite väl mycket slöseri med shampo, men jag jobbar på det.

När man borstar håret så inser man att halva håret inte finns i hårborsten längre!
 Från att halva håret finns i hårborsten när man har borstat det så finns där nu bara några få hårstrån.

Att det inte är ett helt projekt med att fixa håret när man ska ut!
Bara att borsta håret förr tog halva kvällen och om man sen skulle ha det lockat eller plattat så tog det ännu mer evigheter... Att stå en evighet och försöka få fint hår och sen inte lyckas tog bort hela feelisen för kvällen. Men inte längre! Sist när jag skulle ut tog det 3 minuter att fixa håret!



Inga kommentarer: