onsdag 14 januari 2015

Betydelsen bakom

Det finns en hel del betydelse bakom min tatuering. 
Jag hade som sagt länge bestämt mig för att göra en tatuering. Dock inte denna som jag faktiskt gjorde nu..
Men när jag var i Spanien så bestämde jag mig för att jag skall göra en tatuering där det står I Can, I will, I do.

Dessa ord har en viktig betydelse för mig. 
Jag kan, jag vill, jag gör var vårt "ordspråk" på service & co. 
Och det är precis såhär jag vill leva mitt liv. 
Min mamma gillade inte så värst mycket att jag hade varit och gaddat mig (därför hade jag inte berättat ett ord om det innan jag gjorde det), men sen när hon insåg att det redan var gjort så tyckte hon att det var kloka ord, att jag alltid ska titta mig själv på armen när jag tvivlar på mig själv och att påminna mig själv om dessa ord. 
Så sant! Just därför sitter det på min arm.

Jag är inte den enda som har gjort en sånhär tatuering. Sammanlagt så är vi åtmminstone 5  personer från klassen i Spanien som har gjort en tatuering som innehåller dessa ord. Men sammanlagt från alla Service&co utbildningarna har jag ingen aning om, men det är väldigt många! 
De ser ju såklart lite olika ut och finns på lite olika ställen.
Men det finns en person som har en exakt likadan tatuering som mig. Cajsa.
Det var meningen att vi skulle göra den redan i Spanien, men han som skulle tatuera oss var hög, så vi ångrade oss och bestämde oss för att göra det när vi kommit hem till Finland.




Det är såhär jag lever och vill leva mitt liv! Den är även en minnes tatuering från min Service&co tid, och så är den även en kompis-tatuering med Cajsa.


Inga kommentarer: