måndag 26 januari 2015

Att inte veta vad man vill


Åååh dessa jobbtankar..
Var, när och hur just nu spelar ingen roll. Det är sommaren jag tänker på..

Om jag ens skulle veta i vilket land jag vill vara i.. Norge? Finland? 
Om jag ens skulle veta det så är jag ju en god bit på vägen. Man när man inte ens vet i vilket land man vill befinna sig i så är det svårt!
Tiden börjar bli knapp, så jag borde börja bestämma mig nu..

Men en sak är säker. Blir det Norge, så blir det isåfall Alta!
Där finns mitt paradis och mina vänner. Det är orsaken till varför jag skulle åka dit.
Blir det Finland så vet jag inte alls vad jag ska/vill göra... Alltså, inte alls!
Samtidigt så lockar faktiskt en helt vanlig sommar. Vanligt jobb med mina vanliga människor med vanliga evenemang.
Jag är bara rädd att det ska bli för tråkigt. Jag behöver lite action och spänning. 
Ibland är det skönt med vardagen, men jag blir så lätt rastlös.

När jag kom hem från Spanien så hann jag vara hemma 3 veckor innan jag grät i C:s armar för att jag var så rastlös. Jag ville iväg och jag hade ingenting att se framemot..
Så känns det fortfarande. Jag vill bort. Men nu är det mer semester jag är ute efter.. 
Jag skulle åka iväg när som helst! Men alla andra jobbar (jag med för den delen) eller studerar, eller är bara annars allmänt tråkiga och har ingen lust att hänga på. Jag får ingen med mig helt enkelt. Och att åka helt ensam på semester vill jag inte i nuläget. 

Såå... blir det eventuellt endast en semester till Norge i sommar istället? 
Då har även mitt hjärta möjlighet att få följa med. Och han slipper att skicka iväg mig än en gång..
Gosh! Under tiden vi har varit tillsammans så har jag varit en hel del ut på vift. Många veckor har spenderats på varsitt håll.
Så jag har faktiskt mitt MEN varför jag inte heller är så sugen på att åka iväg över sommaren. Och det MEN:et börjar på C..

Inga kommentarer: