fredag 7 november 2014

Snart bär det av



Spanien resan närmar sig mer och mer för var dag som går.
Mina tankar kring det hela är otroligt många. Jag har själv inte riktigt fått kläm om dem ännu.. 
Jag ser både framemot mitt spanien äventyr samtidigt som jag bävar inför det..
5 veckor. Tänk om jag vantrivs? Vill jag lämna min trygghet här?..

Det värsta av allt är nog att denna gång när jag åker så kommer jag inte kunna ha nästan någon kontakt med mina människor här hemma. Det kommer varken finnas tid eller den möjligheten när jag är där.
5 veckor är verkligen ingen lång tid. Men denna gång åker jag inte ensam, utan med 16 andra personer som jag har lärt känna. 
När jag åkte iväg till Norge var jag nervös för att åka iväg ensam, men jag undrar om nog det ändå är enklare. 

Jag måste nog pränta in mina egna ord i skallen nu och sluta tänka, för jag vet att det kommer att bli 5 veckor jag aldrig kommer att ångra.

Var egoistisk. Ångra inget. Våga!

Inga kommentarer: