onsdag 10 september 2014

Läger i Parkano

Jag har varit och levt friluftsliv nu i två dagar. Jag såg verkligen inte framemot det, men faktiskt så var det mycket roligare än vad jag trodde att det skulle vara. 

Vi hann med väldigt mycket på de två dagarna som vi var där. 
Vi var och paddlade till ett jätte fint ställe. Det var nog något av det roligaste vi gjorde.
Bävrarna och vinden hade kapat av träd som låg där vi skulle förbi, så vi fick verkligen en utmanande hinderbana. 
Vi var och vandrade. Vi gjorde vår egen mat. Vi lagade vår egen ved. Vi lekte kurragömma i mörkret. Vi har suttit vid lägerelden.
Två minus under resan har varit älgflugorna (överallt i massor) och min kalla sovsäck.



Jag och Malin hittade skogens gula guld när vi var och paddlade.


Bild lånad av Norrvalla
Sen när vi kom tillbaka till Norrvalla hade vi tacokväll/filmkväll.

Inga kommentarer: