onsdag 25 juni 2014

Första dagen på jobb

Igår hade jag ställt i ordning allt som jag skulle behöva till dagens skifte. Jag hade till och med lagat riktig mat som jag bara kunde ta med och värma upp.
När jag kommer in till personalrummet och ska börja värma min mat så får jag inte igång mikron. 
- Om du sätter i kontakten så går det nog bättre..

Jag måste flytta på en hylla, krypa på golvet och koppla i en skarvsladd för att få igång den.
Är det ingen annan som behöver värma sin mat? Varför drar dom ens ur kontakten?

Jag gräver i lådorna efter bestick. Hittar ingenting! Så jag springer ner till min avdelning och hämtar en gaffel. Nåjaaa... Äntligen mat!

När jag sätter mig ner så ser jag att ingen annan äter riktig mat!
Dom äter på var sitt äpple eller knäckebröd. 
- Har du kött med dig? Du äter riktigt middag du!


Tydligen så äter ingen här någon riktig lunch på jobbet.
Alla tittade på mig. 
Jag tror nog att alla som var i personalrummet vet vem hon där finländaren är. En konstig typ var hon iaf...



Inga kommentarer: