lördag 2 februari 2013

Historien om maskarna

Detta hände när vi nyss hade kommit hem från Turkiet hösten 2010.

Min mor skulle gå på wc. I toaletten låg maskar... Det var inga små maskar, de var kanske 15cm långa.
Den huvudmisstänkte blev såklart min far. Han hade väl ätit något opassligt i turkiet?
Han blir tvungen att äta en maskkur. Men istället för att ta en tablett om dagen så råkade han ta alla tre tabletterna på en och samma dag. Så stackarn mådde såklart inte så bra. Han kallsvettades och hade så ont i magen så att han trodde att han skulle dö.
När allt hade lugnat ner sig, så hittar min mor nya maskar i toaletten.. Vem är det nu som har maskar?
Hon ropar att vi skulle komma och titta. Så jag, pappa och mina bröder kommer springandes till wc.
Min bror blir alldeles röd i ansiktet när han ser dem...
- Alltså du mamma... Du minns när tandläkaren sa åt mig att börja använda tandtråd?



Min far var inte så glad över att ha behövt gå igenom alltihopa.
Dessutom så var det min mormor som var och hämtade maskkuren, så hon hade ju talat högt om vid apoteket om hur Mats Nyholm i Munsala har maskar.

Inga kommentarer: