fredag 25 januari 2013

Har kameran ut på resa


I en hel vecka kommer jag att vara utan min kamera. Den är i Gran canaria. 

Agerar hemmafru för fulla muggar. När ingen annan är hemma så måste ju allt skötas som ska skötas.
Det är första dagen och nu inser jag hur mycket det egentligen är som måste göras.


  • Hunden och katterna ska ha mat sina gånger om dagen.
  • Hästen ska skötas och hon vill nog inte leva i skit en hel vecka, så där ska mockas.
  • Kvigorna vill inte heller leva i skit, så där behöver det också mockas.
  • För att jag ska ha värme i huset behöver jag elda.
  • Jag behöver också mat, så det ska handlas och lagas.
  • För att göra Nelson lycklig så behöver han gå ut och gå åtm 1 gång om dagen.
  • Kläderna ska tvättas.
  • Och resten av hushållet ska också skötas av någon. 

Inga kommentarer: