onsdag 5 december 2012

Att ha Mål

Alla tränar, alla ska "komma i form till beach 2013". Fitspo bilder finns överallt på nätet. Det är lite av en "innegrej" just nu.

Det är superbra att folk vill hålla sig i form och tänker på sin hälsa. Superbra!
Så länge det inte går till överdrift.
Fitspo är ju 10000000ggr bättre än om det skulle vara massa thinspo bilder överallt.
Men varför tränar man? För att bli smal? Få muskler?
Alla har vi väl olika mål med de timmarna vi väljer att lägga ner på träningen.

Mitt Mål:

Måste först och främst säga att jag har alltid varit "kort distans" typen. Har alltid haft dålig kondition och har varken haft lust, ork eller tålamod med att springa lite längre...
Det har ändrats lite på senare tid. Jag är absolut ingen långdistans löpare. Men jag har börjar tycka att det är Härligt. Ibland till och med Underbart.

Sommaren 2013 springer jag min första halvmarathon!

Busenkelt för vissa. Men det blir nog en utmaning för mig.
Mina knän är totalt värdelösa, så redan efter 8km är de mos. Och som sagt... Jag är ingen långdistanslöpare. Det längsta som jag någonsin har sprungit i mitt liv är 12km. Då var mina knän totalt döda och jag hade sjukt i dom i flera dagar efteråt.

Om lite fett skulle försvinna från kroppen är bara plus. Muskler tycker jag att är skitsnyggt och jag älskar gymträning. (Det är absolut min favorit träning!)

Men varför jag ens lägger ner timmar från mitt liv på att hålla igång är.. för att må bra. Det är det viktigaste av allt. Annars skulle jag inte orka släpa mig ut överhuvudtaget


 

Inga kommentarer: