tisdag 20 november 2012

Studerande hit och dit

Det pratas mycket om vidarestudier just nu..
Alla möjligheter att studera vidare och alla mässor som rekommenderas att man ska åka till.

Jag vet inte om jag ska studera vidare.. Till vad isf? 
Har jag alls lust med att gå i skola till hösten?

Jag vill och jag ska studera vidare. När jag vet vad jag vill bli.
Just nu trivs jag bra som Närvårdare. Jag har hur många möjligheter som helst, och jag kan i princip välja vilken arbetsplats jag vill ha p.g.a att alla vill ha en, just för att det är så brist på vårdarna.
Men jag vet att jag inte vill jobba som Närvårdare i resten av mitt liv. Men i nått år framöver kan jag tänka mig, absolut.
Just nu.. Vidare studier, Nej tack!

Jag är nöjd att jag valde en yrkesutbildning i stället för gymnasiet när vi skulle välja på nian. För hur mycket vett hade man då?!? (ni som går i gymnasiet/har gått, ta inte åt er. Ni är superduktiga! Skulle aldrig själv fixa det.)

Men nu när jag blir klar så har jag ett yrke och slipper stressen att "måsta" studera vidare.



Inga kommentarer: