fredag 12 oktober 2012

Ingen bra början så att säga

Såhär såg min första dag ut som bilchaufför ut då alltså.

När besiktningsmannen berättade att jag hade klarat uppkörningen så ser jag att min mamma står en bit utanför bilen och gråter.. Glädretårar då. Besiktningsmannen tittar lite konstigt mot henne och jag berättar att det är mamma. Pinsamt...
Vi ska åka vidare mot besiktningen för att ta i bruk min bil som har stått på ståförsäkring. Besiktningskontoret är stängt.
Mamma ringer till chefen över lokalförsäkring och han berättar hur vi ska gå till väga för att få gjort det på nätet i stället. Vi satt läääänge framför datorn och när vi äntligen skulle betala så står det att deras sida tyvärr inte längre fungerar, pröva på nytt lite senare. Jag tror jag spricker.
Så för att ta mig till Nykarleby så måste jag använda pappas "föusbil". En gammal volvo 740.
Bränslelampan lyser men mamma berättar att den har något fel. Den står alltid på tomtank. Tanken är inte tom, det är bara att köra.
När vi har kommit halvvägs så börjar det gå saktare ju mer jag gasar. FAN bensinen är slut. Jag svänger in på en skogsväg.
Det slutar med att Joels pappa måste komma dit med bensin åt mig. Pinsamt..


2 kommentarer:

Nathalie sa...

hahahhahah :D:D:D men du krocka ju iaf int!:D

Saranyholm sa...

Ja om man fösöker si he positiva, så nää, he gjor ja ju it :D